Organiser dit kontor med etiketter
Kender du det, når kontoret er ét stort rod, der flyder med bunker af papirer, kontorartikler, dokumenter osv.? Så ved du formentlig også, at det i særdeleshed forringer arbejdsmiljøet og er med til at nedsætte effektiviteten på arbejdspladsen. Derfor er det en god idé at organisere kontoret, så arbejdsdagen er nemmere at komme igennem. Det kan, for eksempel, gøres ved hjælp af etiketter.
Rod og uorden kan give stress
Rod er med til at skabe kaos og gør generelt arbejdsmiljøet mere ineffektivt, hvilket også kan fremprovokere stress. Du kender måske til, at bruge meget af arbejdstiden på at lede efter ting såsom kontorartikler, specifikke dokumenter, adresser, telefonnumre eller lignende? Og du kan have svært ved at koncentrere dig om arbejdsopgaverne, når kontoret er et stort rod. Det er helt og aldeles forståeligt, da mangel på system og orden på kontoret, i den grad kan være med til at skabe forhindringer på arbejdspladsen. Forhindringer, der kan føre til et højere arbejdspres og i sidste ende stress, hvis man ikke passer på sig selv.
Derfor kan det være en rigtig god idé selvfølgelig at starte med at ryddet op på kontoret, så selve arbejdsmiljøet er indbydende og overskueligt. Men man kan imidlertid også gøre det lettere for sig selv, ved at lave visse systemer, der gør det nemmere at finde sine ting.
Man kan, for eksempel, bruge etiketter til at hjælpe med at holde styr på kontorartiklerne og dokumenterne. Det kan man gøre ved at sætte etiketter på alle kasser, mapper og skuffer, så det er nemt at finde frem til tingene. Kunne du godt tænke dig at få mere orden i dit arbejdsliv og på kontoret, så kan du købe alverdens forskellige etiketter hos Lyreco, der i øvrigt forhandler mange andre kontorartikler.
Skriv et svar